استراتژی سئو

چگونه استراتژی سئو را برای یک وب سایت جدید آماده کنیم

استراتژی سئو

از توسعه وب گرفته تا برندسازی و طراحی، هنگام راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید، بخش‌های متحرک زیادی وجود دارد، اما استراتژی سئو شما نباید یک فکر بعدی باشد.

در واقع، استراتژی سئو شما باید یکی از ملاحظات اولیه قبل از راه اندازی وب سایت باشد. برای اینکه کارها را یک قدم جلوتر برداریم، بهترین حالت این است که ساختار وب سایت شما کاملاً بر اساس استراتژی SEO که قبلاً دارید ساخته شده باشد. انجام این کار از همان ابتدا از سردردهای زیادی برای مواردی مانند توسعه وب، قالب بندی و طراحی محتوا، ساختار URL و موارد دیگر جلوگیری می کند.

بنابراین به جای اینکه بعداً برای سئوی وب سایت خود بجنگید (که، به من اعتماد کنید، همیشه یک نبرد دشوار است)، با این چک لیست سئو جامع برای وب سایت های جدید شروع کنید و در وقت و منابع ارزشمند خود صرفه جویی کنید و زیبایی سئوی خوب را تجربه کنید. (یعنی درآمد) در کسری از زمان.

چرا سئو برای وب سایت های جدید ارزشمند است؟

وب سایت های جدید مانند نوزادان هستند. آنها هنوز نمی توانند زبان را درک کنند (بدون صفحه فهرست شده)، آنها دوستان زیادی ندارند (بدون بک لینک)، و در نتیجه قدرتی نیز ندارند (معروف به این که آنها هنوز نمی توانند کار زیادی برای جامعه انجام دهند).

با گذشت زمان، گوگل شروع به بو کشیدن و اعمال تغییرات در زمان بلوغ وب سایت شما می کند (با فرض اینکه استراتژی سئو درست انجام شود)، و به زودی خواهید دید که چند بچه بزرگ در زمین بازی وجود دارند که باید با آنها مبارزه کنید.

اما نترسید، تنها چیزی که نیاز دارید یک استراتژی سئو است.

یک وب‌سایت نوپا می‌تواند با تمرکز بر کلمات کلیدی کم‌رقابت و طولانی شروع کند تا زمانی که به کودک نوپا، سپس نوجوان و سپس بزرگسال کامل برسد. با گذشت زمان، با عشق و مراقبت از سئو، وب سایت جدید شما می تواند رشد کند تا رقابت کند و حتی از قوی ترین رقبا پیشی بگیرد.

بنابراین، اگر می‌خواهید وب‌سایت نوپا خود را به یک بزرگسال تبدیل کنید و رقبا را شکست دهید، فقط این چک لیست سئو را برای وب‌سایت‌های جدید دنبال کنید!

1. نام دامنه مناسب را انتخاب کنید (بعد نمی توانید آن را تغییر دهید!)

نام دامنه مناسب با ارزش سئو مرتبط است، بنابراین همراستایی نام شرکت و نام تجاری شما با نام دامنه شما بسیار مهم است. وقتی دامنه جدیدی دارید، اساساً استراتژی سئو خود را از ابتدا شروع می کنید.

بنابراین، چگونه یک نام دامنه پیدا می کنید؟

در اینجا چند گزینه محبوب برای بررسی اینکه آیا دامنه ای که می خواهید بخرید موجود است وجود دارد:

  1. Godaddy.com

  2. Bluehost.com

  3. Domain.com

  4. اگر نام تجاری شما کلمه کلیدی مشابه آنچه شما به عنوان یک کسب و کار انجام می دهید داشته باشد. این مفید است، اگرچه ضروری نیست. اگر شک دارید، یک نام تجاری را به جای یک کلمه کلیدی انتخاب کنید.

2. یک ارائه دهنده میزبانی وب سایت با سرعت بالا انتخاب کنید

من شخصاً مدیران سرور را به دلیل قابلیت اطمینان 100٪، بارگذاری سریع صفحه و پشتیبانی (مخصوصاً برای کاربران وردپرس) توصیه می کنم. کیفیت هاست تأثیر زیادی بر عملکرد سایت شما دارد، به خصوص وقتی صحبت از IP اختصاصی، SSD، HDD یا سایر اشکال ذخیره‌سازی، پردازنده و سیستم‌های عملیاتی باشد.

و، بیایید صادق باشیم، کسی متوسط بیش از سه ثانیه برای بارگذاری یک وب سایت صبر نمی کند، بنابراین اطمینان از یک میزبان عالی اولین گام استراتژی سئو شما است.

3. کنسول جستجوی گوگل را راه اندازی کنید

کنسول جستجوی گوگل مانند مادرخوانده SEO شما است. بسیاری از مواردی را که برای رسیدن به موفقیت در سئو نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. با کنسول جستجوی گوگل، می توانید مواردی مانند موارد زیر را بررسی کنید:

  1. مشکلات سرعت صفحه
  2. کلمات کلیدی ارگانیک که باعث کلیک وب سایت می شوند
  3. میانگین نرخ کلیک شما (CTR)
  4. ارسال نقشه سایت
  5. خطاهای خزیدن و فهرست کردن
  6. عملکرد صفحه

اما قبل از اینکه خیلی از خودمان جلو بزنیم، مطمئن شوید که وب سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل تأیید کنید تا شروع به جمع آوری داده ها کند. شما چند گزینه برای انجام این کار دارید که در اینجا به آنها اشاره شده است.

هنگامی که نام دامنه خود را خریداری می کنید، کنسول جستجوی گوگل راه اندازی می شود و میزبانی سریع دارید، حداقل حداقل ها را برای یک وب سایت ایجاد کرده اید، و اکنون زمان آن فرا رسیده است که روی توسعه استراتژی SEO خود تمرکز کنید.

نکته سریع: در این مرحله، ممکن است بخواهید گوگل آنالیتیکس را نیز به وب سایت خود اضافه کنید، زیرا این پایگاه داده شروع کننده برای همه داده های بازاریابی شما است. با این حال، با به‌روزرسانی‌های اخیر در مورد تحریم های کشور عزیزمان ایران، پیشنهاد می‌کنم زیاد به آن تکیه نکنید و یک پلتفرم تحلیلی را بررسی کنید که با قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌های شما مطابقت داشته باشد.

4. سئو رقبای خود را بررسی کنید

هنگامی که موارد ضروری وب سایت خود را تکمیل کردید، وقت آن است که رقبا را بررسی کنید. هنگام تجزیه و تحلیل و تهیه لیستی از رقبای خود جهت به نتیجه رسیدن استراتژی سئو است:

چگونه شرکت آنها شبیه شما است؟ چه فرقی دارد؟ نقاط فروش منحصر به فرد آنها را بررسی کنید.

درباره چه موضوعاتی می نویسند؟

رتبه آنها در حال حاضر برای چه کلمات کلیدی ، کجاست  ؟

تعداد بک لینک شبکه های اجتماعی آن ها چقدر است ؟

یکی از چیزهای بسیار مهمی که در استراتژی سئو باید در نظر گرفت “رقبای سئو” واقعی شماست. هر کسب و کاری دارای رقبای محصول و خدمات است (افرادی که کالاهای مشابهی را می فروشند)، اما این بدان معنا نیست که آنها یک استراتژی سئو دارند که ارزش تلاش برای عملکرد بهتر را دارد. نکته کلیدی در اینجا شناسایی افرادی است که چیزهای مشابه می فروشند، محتوای مشابهی می نویسند و رتبه بندی کلمات کلیدی برتری را دارا هستند. اینها «رقبای سئوی شما» هستند و کسانی هستند که می خواهید شکست دهید.

هنگامی که رقبای سئوی خود را شناسایی کردید، وقت آن است که تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی را انجام دهید. تجزیه و تحلیل فقر کلمات کلیدی، کلمات کلیدی را که باید در مقایسه با رقبا رتبه بندی کنید، آشکار می کند تا شکاف را کاهش دهید. و با کمی فیلتر کردن عمدی، واقعاً می توانید از این اطلاعات برای برتری سریع آنها استفاده کنید.

در اینجا یک چک لیست برای انجام تجزیه و تحلیل گپ کلمات کلیدی وجود دارد:

  • دامنه اصلی خود را در مقابل دامنه اصلی رقیب انتخابی خود به ابزار SEO مانند Moz اضافه کنید.
  • همپوشانی رقیب و کلمات کلیدی مشترک را بررسی کنید.
  • آن را در یک صفحه گسترده صادر کنید و کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت خود را فیلتر کنید.

5. در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و نقشه کلمات کلیدی خود را ایجاد کنید

کلمات کلیدی در مرکز استراتژی سئوی شما قرار دارند، زیرا آنها هستند که عبارت‌های جستجو را به محتوای فهرست شده در SERP متصل می‌کنند.

هدف گوگل استفاده از کلمات کلیدی مورد استفاده در جستارهای جستجو برای شناسایی و ارائه با ارزش ترین اطلاعات به کاربران است که در غیر این صورت به عنوان “هدف از جستجو” شناخته می شود.

برای مثال، فرض کنید شما در تهران زندگی می‌کنید و می‌خواهید پیتزای تحویلی سفارش دهید، بنابراین «تحویل پیتزا در تهران» را در گوگل جستجو کنید.

به عنوان جستجوگر، گوگل دریافته است که “هدف جستجو” شما سفارش دادن پیتزا از فروشندگان پیتزا در تهران بوده است، بنابراین SERP ها مستقیماً مشاغلی را نشان می دهند که با این معیارها مطابقت دارند. گوگل از این مفهوم برای تطبیق کلمات کلیدی با محتوا در تمام طول روز، هر روز استفاده می‌کند، مهم نیست کسی می‌خواهد پیتزا بخرد، نرم‌افزار CRM را مقایسه کند یا برای دوستش جوراب پیدا کند.

یک کلمه کلیدی فقط به اندازه هدف جستجویی که با آن مطابقت دارد قدرتمند است.

فرض کنید می‌خواهید چند غذای گیاهی درست کنید، اما تمام وقت در دنیا برای این کار ندارید، بنابراین «غذاهای گیاهی سریع» را در Google تایپ کنید.

روی اولین ضربه بزنید و متوجه شوید که ساخت آن دو ساعت طول می کشد.

“اوه! این یکی نیست» که با خود فکر می کنید.

شما به بعدی و سپس بعدی.

در نهایت ساخت لینک سوم فقط 15 دقیقه طول می کشد.

“باشه، حالا داریم صحبت می کنیم!”

اگر تعداد افراد زیادی وجود داشته باشد که قصد دارند یک غذای گیاهی سریع پیدا کنند و متوجه شوند که گزینه سوم آن بخش “سریع” را ارائه می دهد، این احتمال وجود دارد که آن صفحه از نظر هدف و مطابقت کلمات کلیدی رتبه بالاتری داشته باشد و در نهایت گزینه اول را پشت سر بگذارد.

اکنون اجازه دهید این را در چارچوب استراتژی سئو شما قرار دهیم.

6. یک تقویم محتوای استراتژیک بسازید (و به پست کردن ادامه دهید)

زمانی که یک تقویم محتوای استراتژیک به طور مداوم و با هدف انجام شود، طبیعتاً مشتریان را جذب می کند و به شما کمک می کند تا برای کلمات کلیدی رتبه بندی کنید.

در اینجا نحوه ساخت چنین برنامه محتوایی آورده شده است:

  1. اولویت‌بندی بخش‌هایی از نقشه ;کلمه کلیدی: ممکن است در نهایت با یک نقشه کلمه کلیدی که بیش از 100 صفحه را در بر می‌گیرد، بسازید. این در واقع چیز خوبی است، زیرا به این معنی است که شما فضای زیادی برای جمع آوری ترافیک ارگانیک دارید (به یاد داشته باشید، حتی وب سایت های چند میلیون ترافیک ماهانه مانند HubSpot با صفر شروع کردند!). برای شروع، باید صفحاتی را که وب سایت شما به آن نیاز دارد، مانند صفحات محصول یا خدمات، اولویت بندی کنید، زیرا این صفحات بیشترین احتمال را دارند که منجر به تبدیل و ایجاد درآمد برای کسب و کار شما شوند.
  2. محتوای خود را بهینه کنید: نوشتن محتوایی که رتبه‌بندی می‌کند به بهترین شیوه عمل می‌کند. فراموش نکنید که از کلمات کلیدی در H1، URL و ابرداده استفاده کنید. اگر واقعاً کلمات کلیدی را با هدف جستجو مطابقت داده اید، به هر حال این به طور طبیعی از طریق نوشتن به دست می آید – پر کردن کلمات کلیدی از بین می رود!
  3. رتبه بندی کلمات کلیدی خود را دنبال کنید: پس از انتشار محتوا، مراقب عملکرد آن باشید. حتی اگر از پایین شروع کنید، محتوا می‌تواند در طول زمان کاملاً افزایش یابد زیرا Google محتوای شما را قابل اعتماد می‌داند، تجربه کاربری خوبی ارائه می‌دهید و Domain Authority شما افزایش می‌یابد. صبر در اینجا یک کار مهم است!
  4. به طور مداوم پست کنید: برای بهبود این سه نکته آخر، به یک برنامه زمان بندی انتشار ثابت نیاز دارید. هیچ عدد دقیقی وجود ندارد، اما من اغلب حداقل 4 صفحه وب سایت جدید در ماه را توصیه می کنم. به یاد داشته باشید که سئو یک اثر ترکیبی دارد، بنابراین هر چه صفحات جداگانه رتبه بیشتری داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که محتوا در کل رتبه دامنه شما قرار گیرد.

7. از ساختار URL بهینه شده اطمینان حاصل کنید

من به طور خلاصه در بالا در بخش تقویم محتوا به قرار دادن کلمات کلیدی در URL خود اشاره کردم، اما دوباره به آن اشاره می کنم، زیرا برای اطمینان از اینکه محتوای شما به درستی تنظیم شده است بسیار مهم است.

در اینجا نحوه کار با یک وب سایت خیالی آمده است:

www.catsinabag.com دامنه رسمی شماست

www.catsinabag.com/blog/ آدرس وبلاگ شما است که در آن /blog صفحه اصلی است.

www.catsinabag.com/blog/cat-food-for-cats نشانی اینترنتی یک مقاله وبلاگی است که بر رتبه بندی کلمه کلیدی “غذای گربه برای گربه ها” تمرکز دارد.

به گفته رند فیشکین، «اگر کلمات کلیدی دیگری وجود داشته باشد که استفاده نکرده‌اید، یا آدرس‌های اینترنتی که با کلمات کلیدی خاصی هدف قرار نداده‌اید، در طول این فرآیند این کار را انجام می‌دهید. به این ترتیب شما مسیرهای خود را پوشش می‌دهید، و مطمئن می‌شوید که کلمات و عباراتی وجود دارند که در اوایل پوشش داده شده‌اند.”

همچنین به یاد داشته باشید که URL ها دائمی هستند، بنابراین تغییر یک URL مانند شروع هر SEO متصل به آن URL از ابتدا است. همیشه بهترین کار این است که یک سیستم URL پسند انتخاب کنید و به آن پایبند باشید تا از افت ناگهانی ترافیک یا رتبه بندی ارگانیک جلوگیری کنید. و اگر مجبور به به روز رسانی آنها هستید، مطمئن شوید که URL قدیمی را به آدرس جدید هدایت کنید، تا بک لینک های متصل به آن ناپدید نشوند.

8. Core Web Vitals و تجربه صفحه را مرور کنید

دقیقاً همانطور که برای بررسی موارد حیاتی خود به پزشک مراجعه می کنید، باید همین کار را برای وب سایت خود نیز انجام دهید تا از هرگونه مشکل غیر ضروری دور شوید.

چرا این مهم است؟

در اینجا دو سنت من به عنوان یک SEO کار چاشنی به همراه کمی اطلاعات از Google در مورد به روز رسانی الگوریتم مرتبط آنها آمده است:

سئو مدتی است که وجود داشته است. تعداد زیادی محتوا وجود دارد و هر روز بیشتر منتشر می شود. این به این معنی است که گوگل برای تشخیص اینکه چه کسی در جایگاه برتر قرار می‌گیرد، روزگار سختی را پشت سر می‌گذارد، بنابراین CWV و تجربه صفحه راهی برای متمایز کردن برندگان و بازندگان سئو هستند. سئو دیگر فقط به قرار دادن کلمات کلیدی در مکان های مناسب نیست، بلکه اکنون شامل قالب محتوا، طراحی، سرعت بارگذاری صفحه و همچنین رفتار کاربر می شود – مانند زمان در صفحه و نرخ پرش.

به طور خلاصه، موفقیت در سئوی پایدار دیگر با کلیک به پایان نمی رسد، شما باید از صمیم قلب خوانندگان خود را در حالی که در صفحه هستند راضی کنید تا به طور مداوم رتبه بندی کنید.

ساده ترین راه برای بررسی Core Web Vitals و کاهش سرعت سایت شما این است که دامنه خود را در PageSpeed ​​Insights باز کنید.

در حالی که این بخش بسیار فنی سئو است، PageSpeed ​​Insights به سرعت خطاها را شناسایی می کند و نحوه رفع آنها را به زبان انگلیسی ساده پیشنهاد می کند.

در اینجا نمونه ای از نتایج ممکن است به نظر برسد:

photo 2022 04 07 12 02 32

9. دسترسی به سایت خودتان را ساده و خوانا کنید

یکی دیگر از موارد استراتژی سئو دسترسی به سادگی به این معناست که دسترسی کاربران (و موتورهای جستجو) به اطلاعات وب سایت شما چقدر آسان است. این عنصر به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر گرفته می شود. شما یک سایت در دسترس برای همه می خواهید، درست است؟ البته، شما باید مطمئن شوید که محتوای شما به درستی ایندکس شده و خزیده شده است، اما می‌توانید این مراحل را نیز انجام دهید تا مطمئن شوید که این اتفاق می‌افتد:

  1. بهینه سازی متن جایگزین در تصاویر (برای صفحه خوان ها)
  2. از کنتراست کافی استفاده کنید (مطمئن شوید رنگ های شما برای چشم راحت هستند)
  3. عناصری مانند دکمه ها را به درستی برچسب گذاری کنید
  4. اندازه فونت خود را به اندازه کافی بزرگ کنید تا خوانده شود

10. نشر محتوا

چه برای سئو باشد یا نه، محتوای وب سایت شما نباید فقط منتشر شوند . عبارت “بسازید وبازدیدها خواهند آمد” در مورد سئو کاملاً نادرست است.

شما برای ایجاد محتوای خود تلاش کرده اید، بنابراین شایسته است که به مخاطبان شما نشان داده شود. به این فکر کنید که قبلاً در کجا حضور قوی دارید و آن را مهار کنید. شاید در رسانه های اجتماعی، یوتیوب یا لیست ایمیل شما باشد. در هر صورت ممکن است به این فکر کنید که چگونه می توانید از کانال های دیگر برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت خود استفاده کنید. این به نوبه خود سئوی شما را بهبود می بخشد، زیرا هر چه افراد بیشتری در وب سایت شما وقت بگذارند، گوگل بیشتر تشخیص می دهد که شما محتوای قابل اعتمادی دارید.

و اگر زمانی که تمام تلاش‌ برای استراتژی سئو خود را گفته و انجام می‌دهید، به جذابیتی که انتظارش را داشتید، نمی‌رسید، حتی ممکن است به ترافیک پولی برای چند ماه اول فکر کنید (بالاخره، گوگل پول خود را دوست دارد و به کسانی که پرداخت می‌کنند پاداش می‌دهد). انجام این کار به شما کمک می کند تا طراحی وب سایت و محتوای خود را با بازدیدکنندگان پرداخت به ازای کلیک آزمایش کنید، بنابراین می توانید از این داده ها برای تنظیم سریع سئوی خود استفاده کنید.
اکنون برای موفقیت در سئو آماده شده اید

در نهایت، سئو یک ماراتن است و نه یک دو سرعت. نقطه تمرکز کلی شما باید از همان ابتدا ایجاد یک ساختار قوی وب سایت باشد تا بتوانید به راحتی مقیاس کنید و ترافیک ارگانیک ماهانه را جمع آوری کنید.

همانطور که با استراتژی SEO خود حرکت می کنید، به نظارت و به روز رسانی ادامه دهید تا بتوانید برای بهترین نتایج بهینه سازی کنید. با استراتژی‌ها و روندهای رقبا که همیشه در حال تغییر هستند، استراتژی سئوی شما هرگز نباید به صورت خودکار قرار گیرد. سخت کوشی مداوم نتایج ثابتی را به همراه دارد.

Write a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *