تحقیق کلمه کلیدی

قدرت تحقیق کلمات کلیدی ، چگونه باید انجام شود

تحقیق کلمات کلیدی

ممکن است از قبل ایده ای داشته باشید که تحقیق کلمات کلیدی سئو چقدر می تواند قدرتمند باشد.

ممکن است از قبل بدانید که تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس برنده شدن در سئو است.

در واقع، می توان گفت که برای اکثر  کمپین های سئو  امری ضروری است.

جادوی سئو زمانی اتفاق می ‌افتد که می‌ دانید افراد به دنبال چه چیزی هستند، می‌توانید پاسخ را دقیقاً در همان لحظه‌ای که آن را جستجو می‌ کنند بیابید.

از سوی دیگر، اگر ندانید که مردم به دنبال چه چیزی هستند ، و یا محتوایی برای آن ایجاد نمیکنید  پس نمیدانید که آیا تقاضایی برای آنچه منتشر می کنید وجود دارد یا خیر. مثل پرتاب دارت با چشم بسته است. شما هیچ ایده ای ندارید که به چیزی ضربه بزنید.

بیشتر اوقات، این قمار با شکست مواجه می شود.

1

اما زمانی که به درستی انجام شود و با سایر فرآیندهای سئو (از جمله ساخت بک لینک) ترکیب شود . تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا یک فرآیند محتوای تکرار شونده تولید کنید که به طور مداوم در طول زمان ترافیک برای سایت شما ایجاد میکند.

این سایت از تحقیق کلمات کلیدی برای کمک به اطلاع رسانی استراتژی محتوا خود استفاده کرده است . چنین موفقیت هایی همیشه تضمین نمیشوند، اما زمانی که تحقیقات کلید واژه هوشمند ، استراتژی محتوا را مشخص می‌ کند، احتمال کسب موفقیت بسیار بیشتر می‌ شود.

تحقیق کلمات کلیدی

مزایای تحقیق کلمات کلیدی

در نهایت، تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک میکند تا بفهمید دقیقاً چه محتوایی ایجاد کنید تا به بهترین شکل به اهداف کسب ‌و کارتان کمک کند و ترافیک مرتبط برای سایت شما را هدف قرار دهد.

به معنای واقعی کلمه، میلیاردها ترکیب کلید واژه وجود دارد و حتی در هر زبانی نیز ممکن است وجود داشته باشد . اگر حتی تلاش کنید، هدف قرار دادن همه آنها غیرممکن خواهد بود.

خوشبختانه، مردم تمایل دارند چیزهای مشابهی را جستجو کنند  یا اغلب چیزهای بسیار مشابه که می توانید کلمات کلیدی را با هم گروه بندی کنید. وقتی به درستی انجام شود، تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا بهترین کلمات کلیدی را برای  وب سایت خاص خود پیدا کنید.

تحقیق کلمه کلیدی “برنده” به شما کمک می کند عبارات و موضوعاتی را پیدا کنید که:

  1. بیشتر مربوط به کسب و کار شما هستند
  2. حجم جستجوی کافی داشته باشید
  3. رقابت کم دارند (مثلاً در رتبه بندی هستند)

در نمودار زیر می توانید نحوه عملکرد این عوامل را با هم مشاهده کنید.

 

3

1- عبارات و موضوعات کلیدی ارزشمند را کشف کنید

آیا می دانید برای چه جایگاهی می خواهید رتبه بندی شوید، اما آیا مطمئن هستید؟

آیا می دانید همه راه هایی که مردم در جستجوی آنها هستند ،ممکن است به وب سایت شما منتهی شود؟

به عنوان مثال، اگر شما “سرویس چای خوری به قیمت عمده” را می فروشید، این ممکن است یک اصطلاح خوب برای هدف گیری باشد. تحقیق کلمات کلیدی می تواند به شما در کشف سایر اصطلاحات مرتبط مانند:

  • سرویس چای خوری به صورت عمده
  • سرویس چای خوری ارزان قیمت
  • سرویس چای خوری 6 نفره
  • و غیره و غیره

اگر یک سایت برای فروش سرویس چای خوری دارید، رتبه بندی در صفحه اول گوگل برای هر یک از این موارد چقدر ارزش دارد؟

شاید توانسته باشید برخی از این موارد را حدس بزنید، اما یک استراتژی هوشمند تحقیق کلمه کلیدی می تواند به شما کمک کند هزاران فرصت از این کلمات کلیدی را در مقیاس کشف کنید.

2- کلمات کلیدی با حجم جستجوی کافی را پیدا کنید

در حالی که میلیاردها ترکیب کلید واژه احتمالاً مرتبط وجود دارد، اما همه آنها ارزش دنبال کردن را ندارند.

در مثال سرویس چای خوری بالا، آیا ارزش آن را دارد که برای هر یک از این کلمات کلیدی محتوا ایجاد کنید؟ برای یافتن این موضوع، اگر حجم جستجو را به هر عبارت کلیدی اضافه کنیم، کمک می کند.

بعداً به این موضوع با جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت، اما «حجم جستجو» تقریباً تعداد دفعاتی است که این عبارات در هر ماه در گوگل جستجو می‌شوند.

همانطور که می بینید، حجم جستجو می تواند از یک عبارت به عبارت دیگر بسیار متفاوت باشد. عبارت اصلی ما، ” سرویس چای خوری عمده”، حجم جستجوی مناسبی دارد، اما ما کشف کرده ایم که ” سرویس چای خوری ارزان” گزینه مناسب تری است .

در عین حال، “سرویس چای خوری 6 نفره ” در مقایسه چندان محبوب به نظر نمی رسد. از سوی دیگر، اگر کسب و کار شما این نوع محصول را می فروشد، کسب تنها چند کلیک در ماه ممکن است بسیار ارزشمند باشد.

اکنون زمان خوبی برای صحبت در مورد “طولانی مدت” تحقیق کلمات کلیدی و قانون 80/20 است. تنها حدود 20 درصد از کلمات کلیدی که افراد جستجو می کنند عبارت های “محبوب” خواهند بود. اکثر عبارات کلیدی ،کلمات کلیدی کم‌تکرار و طولانی هستند.

تحقیق کلمات کلیدی

  1. کلمات کلیدی را پیدا کنید که واقعاً می توانید برای رتبه بندی آنها رقابت و هزینه کنید

یافتن کلمات کلیدی محبوب بسیار عالی است، اما یک شمشیر دو لبه است. به این دلیل که هرچه یک کلمه کلیدی محبوب تر و ارزشمندتر باشد، رقابت بیشتری برای جایگاه 1 وجود دارد.

نکته کلیدی، یافتن رتبه های اول کلمات کلیدی است که برای کسب و کار شما ارزشمند هستند، اما نه آنقدر رقابتی که شانسی برای رتبه بندی آنها نداشته باشید.

« سرویس چای خوری به قیمت عمده » ممکن است یک عبارت کلیدی عالی باشد، اما از آنجایی که حجم جستجوی ماهانه بالایی دارد، احتمالاً بسیاری از سایت‌های معتبر و محبوب نیز سعی در رتبه‌بندی برای آن دارند.

اگر سایت کوچکتری هستید و به تازگی شروع به کار کرده اید، این می تواند رتبه بندی برای مطلوب ترین کلمات کلیدی شما را دشوار کند.

راه حل این است که آن کلمات کلیدی را که با تقاضای بالا و رقابت کم هستند پیدا کنید.

  1. ایجاد یک استراتژی محتوای کامل از تحقیقات کلمات کلیدی

هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را برای هدف گیری تهیه کردید، می توانید برنامه ای برای ایجاد محتوا پیرامون آن کلمات کلیدی ایجاد کنید. این استراتژی محتوا یا نقشه راه محتوای شماست.

با تحقیق کلمات کلیدی، می توانید شروع به پاسخ دادن به سوالاتی مانند:

موضوعات اصلی من چیست و موضوعات فرعی من چیست؟

چه زمانی می توانم چندین کلمه کلیدی را در یک صفحه هدف قرار دهم و چه زمانی باید آنها را به صفحات جداگانه تقسیم کنم؟

کاربران هنگام جستجوی هر عبارت چه نوع محتوایی را انتظار دارند؟

در هر عبارت ،بازدیدکننده من کجا قرار می گیرد (یعنی آگاهی > علاقه > خرید)؟

تا کنون، ما در مورد یافتن کلمات کلیدی برای یک موضوع یا صفحه صحبت کرده ایم. با استفاده از این راهنما، شما را از طریق فرآیندی راهنمایی می کنیم که می توانید از آن برای کشف صدها یا هزاران موضوع مرتبط و بالقوه استفاده کنید. ما همچنین تکنیک های قدرتمند تجزیه و تحلیل رقابتی را پوشش خواهیم داد تا بتوانید تمام کلمات کلیدی ارزشمندی را که هر یک از رقبای شما رتبه بندی می کنند را کشف کنید و به شما این امکان را می دهد که یک استراتژی محتوای کاملاً غالب ایجاد کنید.

 

Write a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *