بک لینک چیست

بک لینک چیست

بک لینک چیست

برای یک منبع وب معین، پیوندی از یک وب سایت دیگر به آن منبع وب است. یک منبع وب ممکن است یک وب سایت، صفحه وب یا فهرست وب باشد. بک لینک یک مرجع قابل مقایسه با یک استناد است.بک لینک هر لینکی در یک وب سایت است که به وب سایت شما اشاره می کند. این نوعی استناد است که در آن شخصی که در مورد موضوعی مرتبط با شما، خدمات یا محصول شما صحبت می کند، می خواهد به وب سایت شما مراجعه کند. بک لینک یکی از معیارهایی است که گوگل برای اندازه گیری ارزش یک صفحه استفاده می کند. بک لینک ها گاهی اوقات به عنوان لینک های ورودی، لینک های ورودی، لینک های ورودی یا لینک های درونی نامیده می شوند.

در بالا نمونه ای از بک لینک است که از مقاله ای در وب سایت فوربس دریافت کردیم. در صفحه، متن “بازاریابی پست مدرن” پیوندی است که به صفحه اصلی وب سایت ما، postmm.com اشاره می کند. آن لینک یک لینک خروجی برای فوربس است، اما برای وب سایت ما یک لینک ورودی یا بک لینک است. نحوه خرید بک لینک

معمولاً، متن پیوندی (که گاهی به آن «متن لنگر» نیز گفته می‌شود) برای شناسایی آسان، متفاوت از بقیه متن صفحه است. متن پیوند داده شده اغلب رنگ متفاوتی دارد، زیر آن خط کشیده شده یا با یک نماد همراه است – همه اینها نشان می دهد که اگر روی تکه ای از متن پیوند شده کلیک کنید، به صفحه ای که متن به آن ارجاع می دهد منتقل می شوید.

بک لینک یعنی چی ؟

بک لینک ها به چند دلیل مهم هستند. آیا بک لینک بخریم

کیفیت و کمیت صفحاتی که به وب سایت شما پیوند داده می شوند، برخی از معیارهایی است که توسط موتورهای جستجو مانند گوگل برای تعیین رتبه شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می شود. هرچه در یک SERP رتبه بالاتری داشته باشید، برای کسب و کارتان بهتر است، زیرا افراد تمایل دارند روی اولین نتایج جستجویی که گوگل، بینگ یا موتورهای جستجوی دیگری در پاسخ به جستجو ایجاد می‌کنند، کلیک کنند.

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک ها اساسا رای هایی هستند که از سایر وب سایت ها گرفته می شود. هر یک از این آرا به موتورهای جستجو می گوید: “این محتوا ارزشمند، معتبر و مفید است”.

بنابراین هر چه تعداد این «رای ها» بیشتر باشد، سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.

چرا موتورهای جستجو به بک لینک ها اهمیت می دهند؟

خوب، در روزهای اولیه اینترنت، موتورهای جستجو بسیار ساده بودند و به شدت بر تطبیق کلمات کلیدی متکی بودند. اهمیتی نداشت که محتوای یک وب سایت چقدر خوب است، چقدر محبوب است یا وب سایت برای چه چیزی است. اگر عبارتی در یک صفحه با عبارتی که شخصی جستجو کرده بود مطابقت داشت، آن صفحه احتمالاً در SERP ها نشان داده می شود. این بدان معناست که اگر شخصی یک مجله آنلاین داشته باشد که در آن به طور طولانی در مورد چگونگی بردن ماشین خود به “تعمیرگاه خودرو” بحث کند، افرادی که به دنبال “تعمیرگاه خودرو” هستند احتمالاً به آن صفحه هدایت می شوند. اما، این واقعا برای هر کسی که سعی در پیدا کردن یک تعمیرگاه دارد مفید نیست، درست است؟

خوب، برای بدتر شدن اوضاع، صاحبان وب‌سایت‌ها به سرعت متوجه شدند که می‌توانند با توسل به «پر کردن کلمات کلیدی» از این ضعف سوء استفاده کنند، رویه‌ای که شامل ایجاد وب‌سایت‌هایی با فهرست‌های عظیم از کلمات کلیدی، آغشته به تبلیغات بنری است. این وب سایت ها هیچ دلیل دیگری جز ایجاد درآمد تبلیغاتی نداشتند.

این امر موتورهای جستجو را تا حد زیادی بی ارزش کرد و سودمندی اینترنت را در کل تضعیف کرد. چگونه می توان این مشکل را برطرف کرد

پست مهمان و وبلاگ نویسی

آیا وب سایت های با کیفیتی وجود دارند که به صنعت شما اختصاص داده شده اند که مقالات مهمان را بپذیرند؟ سعی کنید با پیشنهاد یک یا چند مقاله رایگان در مورد یک موضوع مرتبط در ازای یک خط فرعی با پیوند به وب سایت خود، با آنها تماس بگیرید.اما به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید در هر جایی پست مهمان بگذارید و انتظار داشته باشید که به شما کمک کند. در واقع، سال‌هاست که کلاه‌برداران ارزش پست‌های مهمان را با «ایجاد شبکه‌های وبلاگ خصوصی» منحرف کرده‌اند، که مقادیر انبوهی از محتوای بی‌کیفیت را تنها با هدف تبادل بک لینک منتشر می‌کنند. گوگل به این موضوع پی برده است و وب سایت ها را بر این اساس جریمه می کند. بنابراین، می‌خواهید مطمئن شوید که پست‌های مهمان را فقط برای وب‌سایت‌های معتبر و معتبری که مرتبط با صنعت شما هستند، ارائه می‌دهید.

مقالات خبری

روزنامه‌نگاران و نویسندگان همیشه به‌دنبال کارشناسانی هستند که برای مقالاتشان نقل قول کنند. برخی (اما نه همه) دارای بک لینک به وب سایت های منابع خود هستند. دریافت نقل قول در رسانه ها یک راه عالی برای نه تنها دریافت بک لینک، بلکه ایجاد اعتبار در صنعت شما است. حتی در مواردی که لینک‌های برگشتی دریافت نمی‌کنید، این صفحه نمایه برای جاش روبین، مدیر عامل PMM، نمونه خوبی از این است که چگونه می‌توانید ظاهر رسانه‌ای خود را به نمایش بگذارید – چیزی که هم Google و هم مشتریان شما برای ارزیابی قدرت شما ارزش قائل هستند.

اما چگونه در مقالات خبری نقل قول می‌شوید؟ سایت های مناسب برای بک لینک مانند HARO و ProfNet می‌توانند به شما کمک کنند تا با روزنامه‌نگارانی که نیازهای خاصی دارند ارتباط برقرار کنید، و ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد مطالب جالبی را برای نویسندگان ارسال کنید. حتی نظارت بر توییتر برای مکالمات مرتبط بین روزنامه‌نگاران می‌تواند فرصت‌هایی را برای ارتباط با نویسندگانی که روی قطعات مرتبط با صنعت شما کار می‌کنند، ایجاد کند.

استنادهای محلی

لیست آدرس های کسب و کار در گوگل، Yelp، LinkedIn، Facebook، Yellow Pages و جاهای دیگر به عنوان بک لینک محسوب می شود. شاید مهمتر از آن، آنها همچنین راه های طولانی را برای کمک به مشتریان برای یافتن کسب و کار شما طی می کنند! چنین سایت هایی بسیار زیاد هستند. یک راه خوب برای نزدیک شدن به این موضوع پس از اینکه موارد بزرگ را از سر راه برداشتید – گوگل باید اولویت اول شما باشد – این است که هر هفته چند نمایه استناد جدید را تنظیم کنید. لیست های به روز شده سایت های معتبر فهرست بندی مشاغل را جستجو کنید و از آن به عنوان چک لیست استفاده کنید.

رپورتاژ های خبری

اگر با رپورتاژ های خبری آشنایی ندارید، اینها اساساً تبلیغاتی در قالب اخباری هستند که تحولات جدید هیجان انگیز در کسب و کار شما را به نمایش می گذارند. در حالی که رپورتاژ های خبری کم و بیش تبلیغات شرکتی هستند، اما در بسیاری از سایت های خبری برجسته با بک لینک به سایت شما منتشر می شوند.

با این حال، همه رپورتاژ های خبری یکسان ایجاد نمی شوند. خدمات رپورتاژ های خبری ارزان در جایی منتشر نمی شود که پیوندهای ارزشمندی برای شما به ارمغان بیاورد. برای انجام این کار، باید با سایت هایی با کیفیت بالا مانند Business Wire یا PR Newswire کار کنید. مراقب باشید: برای شما گران تمام می شود – حدود 1000 دلار برای یک رپورتاژ های خبری 500 کلمه ای.

اما اگر آن را به درستی انجام دهید، می تواند ارزش پول شما را داشته باشد. همچنین، رپورتاژ های خبری می تواند بسیار بیشتر از یک بلوک متن باشد. در دسامبر 2018، ما یک بیانیه مطبوعاتی از طریق Business Wire منتشر کردیم که دارای چندین بک لینک، تماس های سبک و حتی یک ویدیو بود! اگر برای آنها تلاش کنید، رپورتاژ های خبری نه تنها می توانند منبع بک لینک باشند، بلکه به عنوان یک بخش بازاریابی عالی نیز عمل می کنند.

بک لینک های پولی

وقتی در مورد لینک های تبلیغاتی یا نحوه صحیح بک لینک سازی صحبت می کنیم، در مورد تبلیغات جستجو در گوگل یا بینگ یا تبلیغات رسانه های اجتماعی در فیس بوک یا لینکدین صحبت نمی کنیم. ما در مورد سایت هایی صحبت می کنیم که برای ارسال بک لینک به سایت شما هزینه ای دریافت می کنند و ممکن است مشخص کنند که این لینک یک تبلیغ پولی است یا خیر. از نظر فنی، این ناحیه کلاه خاکستری یا سیاه است، زیرا در صورت سئو استفاده از آن کم و بیش به معنای تولید بک لینک است. گوگل چنین ترتیباتی را به عنوان «طرح‌های پیوند» توصیف می‌کند و موضعی کاملاً قاطع در برابر آنها اتخاذ می‌کند.

هنگامی که به شیوه ای بسیار انتخابی و مناسب انجام شود، مانند پرداخت هزینه برای تبلیغات – که به وضوح مشخص شده است – در وب سایت یک سازمان صنعتی معتبر، می تواند به خوبی کار کند. فقط مراقب باشید، زیرا حتی این پیوندها ممکن است با استانداردهای گوگل مغایرت داشته باشند.

رسانه های اجتماعی

وقتی صحبت از بک لینک به میان می‌آید، رسانه‌های اجتماعی متفاوت هستند. مقدار کمی از ارزش وجود دارد، زیرا سایت های رسانه های اجتماعی به شما اجازه می دهند تا به وب سایت خود در نمایه خود پیوند دهید. با این حال، این روزها فیس بوک، توییتر و سایر سایت های رسانه های اجتماعی لینک ها را به عنوان “nofollow” علامت گذاری می کنند، به این معنی که ارزش سئو را به سایت پیوند داده شده منتقل نمی کنند. این پیوندها هیچ کاری برای افزایش عملکرد سایت شما در نتایج جستجو انجام نمی دهند.

نظرات و نمایه های وبلاگ/فروم

سال‌ها پیش، شرکت‌های سئو کلاه سیاه دوست داشتند از بخش نظرات وبلاگ‌ها، انجمن‌ها و سایت‌های خبری به عنوان راهی برای ایجاد بک لینک برای مشتریان سوء استفاده کنند. این رویکرد این روزها تقریباً بی‌اثر است، زیرا اکثر سایت‌های معتبری که ارزش داشتن آموزش بک لینک گذاشتن را دارند، با ایجاد «nofollow» همه این لینک‌ها به چنین سوءاستفاده‌هایی پاسخ داده‌اند. در حالی که سایت هایی مانند Quora و انجمن های خاص صنعت برای به اشتراک گذاشتن تخصص شما و افزایش دید شما عالی هستند، ولی شما ارزش سئوی سایت را از آنها دریافت نخواهید کرد.

دامین اتوریتی

چه نوع بک لینک هایی با ارزش هستند؟

همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. به عبارت دیگر، اگر می خواهید در SERP ها رتبه بالاتری کسب کنید، روی بک لینک های با کیفیت تمرکز کنید.

به عبارت دیگر: یک بک لینک با کیفیت می تواند قدرتمندتر از 1000 بک لینک بی کیفیت باشد.

همانطور که مشخص است، بک لینک های با کیفیت بالا تمایل دارند ویژگی های کلیدی یکسانی را به اشتراک بگذارند.
ویژگی شماره 1: آنها از وب سایت های معتبر و معتبر می آیند

آیا ترجیح می دهید یک بک لینک از هاروارد … یا وب سایت یک پسر تصادفی دریافت کنید؟

همانطور که مشخص است، گوگل نیز همین احساس را دارد.

این مفهوم به عنوان “Domain Authority” شناخته می شود. اساساً، هرچه یک سایت دارای اعتبار بیشتری باشد، می تواند اعتبار بیشتری را به سایت شما (از طریق پیوند) منتقل کند.

1 Comments

Write a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *