انواع بک لینک

انواع بک لینک: خوب، بد و بهترین

انواع بک لینک

انواع بک لینک ها یکی از مهم ترین اجزای یک پلن موفق در سئو هستند. لینک ها به موتور جستجو اطلاع می دهند که این وب سایت مورد اعتماد است. اما داشتن بک لینک های زیاد لزوماً به این معنی نیست که قابل اعتماد شناخته شوید و توسط موتور جستجو به بالای صفحه نتایج هدایت شوید. نوع لینک نیز بسیار مهم است. هرچه لینک ارزشمندتر باشد، سایت از موتورهای جستجو بیشتر به رسمیت شناخته می شود. در این مقاله، انواع مختلف بک لینک، از باکیفیت ترین، متوسط ​​و کم کیفیت را با شما صحبت می کنیم.

انواع بک لینک

بهترین بک لینک ها

1. بک لینک های تحریریه

ما با ارزشمندترین لینک های که بیشترین تأثیر را در افزایش ترافیک و افزایش حضور وب سایت در موتورهای جستجو دارند، شروع می کنیم. اولین انواع بک لینک ،بک لینک های ویرایشی هستند. لینک خبری توسط یک وب سایت معتبر برای ارجاع به وب سایت شما در یک محتوای با کیفیت بالا استفاده می شود. این ممکن است شامل نام بردن از شخصی از شرکت شما به عنوان منبع اطلاعاتی قابل اعتماد، اشاره به محصولات موجود در سایت شما به عنوان محصولات قابل اعتماد و ارزش امتحان یا ذکر وب سایت شما به عنوان مشارکت کننده در ایجاد محتوا باشد.

چگونه لینک های تحریریه را دریافت کنیم؟

اگر وب سایت جدیدی دارید، تنها راه برای به دست آوردن لینک های خبری، ساخت محتوای باکیفیت است که سایت شما را به منبع اطلاعاتی قابل اعتماد تبدیل می کند. می توانید به موضوعات مرتبطی بپردازید که علاقه خوانندگان را برانگیزد و از محتوای باکیفیتی استفاده کنید که شایسته اعتماد و ارجاع باشد. با داشتن یک وب سایت غنی و جذاب از نظر اطلاعاتی، تغییرات خود را در دریافت بک لینک های سرمقاله از وب سایت های دیگر که قبلاً توسط موتورهای جستجو شناسایی شده اند افزایش می دهید.

پست مهمان

2. بک لینک پست مهمان

برای دریافت انواع بک لینک باید یک پست مهمان با محتوای ارزشمند ایجاد کنید و آن را به عنوان مهمان در یک وب سایت قرار دهید. اگر صاحبان وب سایت از محتوای شما راضی باشند، ممکن است با یک لینک سرمقاله به سایت کمتر شناخته شده شما، جبران کنند، که ممکن است شما را به صفحات نتایج برتر موتور جستجو برساند. بک لینک وبلاگ نویسی مهمان بسیار ارزشمند است و می تواند ترافیک سایت را برای  نویسنده را ایجاد کند، زیرا در متن محتوا قرار می گیرد.

بک لینک های خوب

1. پیوندهای تصدیق

اکنون به سراغ بک لینک‌های خوب می‌رویم که به اندازه موارد ذکر شده قبلی ارزشمند و معتبر نیستند، اما همچنان می‌توانند سیگنال‌های مثبتی ارسال کنند و دید موتور جستجوی شما را بهبود بخشند. در اینجا، یک وب سایت به سایت دیگری به عنوان بخشی از همکاری بین این دو اشاره می کند. این یک نوع تبلیغات است که در آن یک سایت معتبر به موتور جستجو می گوید که به یک وب سایت کمتر شناخته شده اعتماد دارد و بنابراین موتور جستجو را تشویق می کند که ارزش و دید بیشتری را به وب سایت دوم بدهد.این یکی دیگر از انواع بک لینک است

بک لینک لزوماً محتوای زیادی در مورد برندی که به آن اشاره می کند ندارد. این فقط یک اشاره کوتاه در میان محتوایی است که ممکن است حتی به جایگاه محصول تبلیغ شده مرتبط نباشد.

2. پیوندهای نشان

یکی از انواع بک لینک ،بک لینک تبلیغاتی در مشارکت بین دو وب سایت است. ساده کار می کند. یک وب سایت معتبر و با رتبه بالاتر یک نشان مارک ایجاد می کند و آن را به وب سایت دیگری که اغلب اوقات کمتر شناخته شده است، اعطا می کند. موتور جستجو شروع به مرتبط ساختن دو سایت می کند و به سایت ارجاع شده با رتبه پایین تر، شناخت بیشتری می دهد.

3. بک لینک بیوگرافی

یکی دیگر از انواع بک لینک ، گذاشتن لینک در بخش بیوگرافی است  برخی از سایت های وبلاگ نویسی از قرار دادن بک لینک به سایت نویسنده در محتوای خود خودداری می کنند. با این حال، آنها ممکن است به نویسنده اجازه دهند لینکی را در بخش بیوگرافی نویسنده اضافه کند. از آنجایی که بک لینک در بدنه اصلی محتوا نیست، ارزش کمتری دارد و قدرت کمتری در بالا بردن شما در موتور جستجو دارد. با این وجود، هنوز یک گام در کسب درجه مشخصی از شناخت از موتور جستجو است.

4. بک لینک های کامنتی

یکی دیگر از انواع بک لینک بک لینک نظرات است این نوع بک لینک به شدت در شبکه های اجتماعی استفاده می شود. هنگام ارسال نظر در یک وب سایت یا یک صفحه رسانه اجتماعی، پیوندی به نام تجاری خود اضافه می کنید. این یک راه خوب برای هدایت ترافیک به سایت شما و آشنایی بیشتر افراد با خدمات شما است. با این حال، این بک لینک توسط ارسال کنندگان هرزنامه نیز استفاده می شود، که موتور جستجو را تشویق می کند تا محتاطانه تر رفتار کند و ارزش کمتری برای آنها قائل شود، اما اگر یک فعالیت نظردهی آنلاین سالم را اجرا کنید، پیوندها همچنان کار می کنند. یعنی با ارسال نظرات در سایت‌های زیادی که می‌توانید از این فرصت بیش از حد استفاده نکنید. در عوض، فقط بر روی وب‌سایت‌هایی از جایگاه خود یا داشتن حداقل ارتباط مرتبط با برند خود تمرکز کنید.

5. بک لینک PBN

یکی دیگر از انواع بک لینک ، شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) شبکه ای از سایت ها با اعتبار و قدرت در چشم موتورهای جستجو مانند گوگل است. این شبکه نقطه بک لینک به سایت شما است.. سایت شما هدفی است که از شبکه PBN بهره مند خواهد شد.. ممکن است یکی از شما یا مشتری شما باشد.
بک لینک PBN (شبکه وبلاگ خصوصی) قبلاً بک لینک با TF بالا نامیده می شد. TF به معنای جریان اعتماد است. گوگل همچنان از آن به عنوان بخشی از الگوریتم خود به صورت خصوصی استفاده می کند.

بک لینک های بد

1. پیوندهای انتشار مطبوعاتی کم ارتباط

به دست آوردن پیوندهایی برای انتشارات مطبوعاتی مشترک ممکن است راهی عالی برای بهبود ترافیک سایت شما و بهبود ارزش برند شما باشد. با این حال، تنها در صورتی کار می کند که اخبار واقعاً مرتبط و زمینه کاری خود به اشتراک بگذارید. اگر صدها بیانیه مطبوعاتی بی اهمیت را یکی پس از دیگری ارسال کنید، مانند هرزنامه به نظر می رسد و موتور جستجو نسبت به وب سایت شما مشکوک می شود و ارزش پایینی را به بک لینک های استفاده شده برای ارجاع به آن نسبت می دهد.

2. لینک های انجمن

انجام یک ترفند در موتور جستجو به این راحتی نیست. ممکن است سعی کنید از میانبر استفاده کنید، به انجمن های زیادی بپیوندید و پیوندهایی در مورد برند خود ارسال کنید. اما نتیجه خوبی برای شما نخواهد داشت. شما باید محتوای باکیفیتی داشته باشید و فقط به انجمن‌های مرتبط با زمینه کاری خود بپیوندید تا موتور جستجو را جذب کنید.

سخن پایانی

بک لینک ها برای موتورهای جستجوی برتر مانند گوگل، بینگ، یاندکس و غیره به عنوان یک مرجع و فاکتور رتبه بندی حیاتی در نظر گرفته می شوند. با این حال، همه انواع بک لینک ها نمی توانند نتیجه یکسانی داشته باشند. اگر می خواهید بهترین نتیجه را از کار سخت خود بگیرید، باید تکنیک های بک لینک خوب و تکنیک های بک لینک بد را بدانید.

مرجع بک لینک به زبان انگلیسی

Write a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *